maandag 12 oktober 2009

Maandag 12 oktober 2009

Gisteren kwam er een luid gebrul uit de combiketel. Toen ik keek wat er aan de hand kon zijn, viel er niks te bespeuren. Maar diezelfde nacht rond 1 uur schrok ik wakker, want het geluid was teruggekomen en ik voelde zelfs de boel trillen. Toen ik voorzichtig poolshoogte kwam nemen, zag ik alle indicatorlampjes branden. Het geluid was zo doordringend dat het er veel van weg had dat de ketel elk moment kon ontploffen. Haastig schakelde ik ‘m dus uit.

De dag erna, vandaag dus, wil ik de ketel weer aanzetten, maar dat lukt niet. Pas als ik de warmwaterkraan opendraai, komt vreemd genoeg de zaak weer in beweging. Maar om 10 uur ’s ochtends geeft de ketel weer de geest.

De enige redding kan komen van lui die er al maanden niks van gebakken hebben: die van
technisch buro Klomp. De Alliantie is nu eenmaal met ze in zee gegaan, dus als huurder zit je ook aan ze vast. Het goede nieuws is dat nog diezelfde dag om half vier twee monteurs langskomen. Het slechte nieuws is dat ze niet weten wat er mis kan zijn. Op mijn vraag wat ik hiermee nou aan moet, geven ze het briljante advies dat ik maar weer moet bellen als de combiketel weer vreemd doet. Voor vertrek zetten ze de ketel op 80 graden, waarmee ze dus lijnrecht ingaan tegen wat hun eigen collega mij bijna een maand eerder als advies had meegegeven.

Wat staat mij nu te doen? De kans is ongelooflijk klein dat de monteurs precies op het juiste moment komen om te kunnen constateren dat mijn combiketel erg grillig gedrag vertoont. Ik besluit dat er niets anders op zit dan om met een camera vast te leggen wat voor streken de ketel allemaal uithaalt. Ik hoop snel iemand te vinden die mij er eentje kan lenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten