woensdag 1 juli 2009

Woensdag 1 juli 2009

Een nieuwe maand met dezelfde ongemakken. Achterstallig onderhoud is blijven liggen (173 dagen), de jaarlijkse controle is zonder follow-up gebleven (49 dagen), de gebroken ruiten van de box (107 dagen) en de voordeur (51 dagen) zijn nog net zo kapot als voorheen.

Boven op de ongemakken heeft een nieuw probleem zijn lelijke kop opgestoken. Laat ik voor ik erop inga, eerst even de voorgeschiedenis vertellen. Toen ik op 9 januari mijn sleutels voor mijn huis kreeg, bleek geen ervan op een van de deuren van de zolderberging te passen. Maanden later, begin juni(!), liet De Alliantie daarom het cilinderslot op een de deuren vervangen. Ik kon toen voor het eerst de berging betreden. Zoals te verwachten was ook daar het een en ander mis. Er was bijvoorbeeld geen elektriciteit en het zolderraam was kapot.

Oké, dat is dus de voorgeschiedenis. Toen ik gisteren foto’s van mijn zolderberging wilde maken om voor de Huurcommissie de staat waarin deze verkeerde vast te leggen, zag ik tot mijn verbijstering dat het door De Alliantie geplaatste cilinderslot vervangen was. Hoe is dat nou mogelijk? Ik naar de wijkmeester. Die raadde me aan aangifte bij de politie te doen.

En natuurlijk is het helaas ook onvermijdelijk om De Alliantie in te schakelen. Dat slot moet immers voor ’n tweede keer vervangen worden. Wel kan ik dan meteen informeren wat er is gebeurd met de klachtenlijst die PIOn 13 mei had opgesteld, een lijst die bestond uit alles wat sinds 12 januari ongemoeid is gelaten plus alle ellende van na die datum.

Mijn telefoontje naar De Alliantie levert geen vrolijk nieuws op. Ik zeg de dienstdoende medewerkster dat een collega van haar die op 13 mei namens PIOn was langsgekomen, mij had toegezegd een kopie van een rapportage over de lange lijst klussen toe te sturen vergezeld van de naam van de aannemer die de klussen zou uitvoeren. Ze antwoordt dat huurders nooit kopieën van rapportages krijgen. Ook weet zij niets van een lijst van klachten. Ze heeft alleen weet van een kapot zolderraampje.

Hoe kan het nu dat de waslijst van klachten is ingekrompen tot één klacht? Zouden die lui van De Alliantie denken dat al het andere was opgelost, ook als was er sinds die 13e mei nooit iemand langsgekomen om ook maar één klus op de lange waslijst op zich te nemen? Zou de lijst zijn zoekgeraakt? Zoek gemaakt? Nooit ontvangen? Wat een puinzooi.

En ook vervelend dat binnen De Alliantie de een het tegenovergestelde beweert van wat een ander, de PIOn-medewerker in dit geval, je heeft toegezegd. Zo kom je niet snel uit je problemen.

Het zou nu wel handig zijn als ik de persoon die op 13 mei was langsgekomen, te spreken kan krijgen. Die kan mijn verhaal bevestigen. Maar nee, De Alliantie doet niet aan doorverbinden met collega’s. Slim, hoor. Ik word afgescheept met de naam van een persoon bij wie ik alleen het probleem van het kapotte zolderraampje mag aankaarten.

Ik kreeg vandaag trouwens ook het bewonersmagazine van De Alliantie in de bus. Gericht aan de vorige bewoners, die zes maanden geleden vertrokken waren. Wat weet De Alliantie haar administratie toch mooi up-to-date te houden. Petje af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten